Κόσμος | 31.03.2015

Η βιομηχανία, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη μη επανδρωμένων αεροσκαφών, έχουν τη δυνατότητα να παράσχουν αυτοματοποιημένα συστήματα για την αποφυγή αεροπορικών συγκρούσεων.

Ενα από τα πιο σημαντικά ερωτήματα (ίσως και το σημαντικότερο) που τέθηκε μετά την τραγωδία στις γαλλικές Αλπεις είναι εάν υπάρχει τρόπος να διασφαλιστούν οι επιβάτες από το ανθρώπινο λάθος. Ειδικοί, όπως ο Μπρους Χολμς, αμερικανός αεροπόρος με πολλά χρόνια εμπειρίας και πρώην αξιωματούχος της NASA, εκτιμά ότι η μέρα που τα αεροπλάνα που θα πετούν με ένα τηλεχειριστήριο είναι πολύ πιο κοντά απ’ ό,τι νομίζουμε. Καλό ή κακό; Κανείς δεν μπορεί να το πει σε αυτή τη φάση. Το βέβαιο όμως είναι ότι η τεχνολογία για να αποφευχθούν ανάλογα αεροπορικά δυστυχήματα υπάρχει. 

Η βιομηχανία, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη μη επανδρωμένων αεροσκαφών, έχουν τη δυνατότητα να παράσχουν αυτοματοποιημένα συστήματα για την αποφυγή αεροπορικών συγκρούσεων. Σε συνέντευξή του στο αμερικανικό περιοδικό The Antlantic, ο Χολμς εξηγεί ότι με την εγκατάσταση ενός αξιόπιστου intranet (ιδιωτικό δίκτυο υπολογιστών) στα αεροσκάφη, ο πύργος ελέγχου θα μπορεί να επεμβαίνει εγκαίρως, σε περίπτωση που διαπιστώνεται πρόβλημα με τον πιλότο. Σύμφωνα με τον Χολμς, δοκιμές έχουν ήδη πραγματοποιηθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες και σύντομα η τεχνολογία θα είναι δυνατό να εφαρμοστεί στα εμπορικά αεροσκάφη. 

Σε αυτήν την περίπτωση ωστόσο, το ζήτημα που προκύπτει είναι κατά πόσον οι επιβάτες θα εμπιστεύονταν την ασφάλειά τους σε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση, η οποία δημοσιεύθηκε στη Διεθνή Επιθεώρηση Αεροπορίας, Αεροναυτικής και Αεροναυπηγικής (IJAAA), η συντριπτική πλειονότητα των αμερικανών επιβατών δεν αισθάνονται ασφαλείς με τον αυτόματο πιλότο και προτιμούν να υπάρχει κυβερνήτης στο κόκπιτ. Η περίπτωση του Α320 της Germanwings πιθανότατα έκανε αρκετούς να αναθεωρήσουν. Αλλωστε, υπογραμμίζουν οι ψυχολόγοι, οι άνθρωποι χρειάζονται τον χρόνο τους για να αφεθούν στις οδηγίες ενός ρομπότ. 

Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ χρησιμοποιεί ήδη προγράμματα (Auto-GCAS) για τον έλεγχο των αεροσκαφών που βρίσκονται σε κίνδυνο. Από τον Σεπτέμβριο του 2014, οπότε το Auto-GCAS τέθηκε σε λειτουργία έχουν σωθεί δύο F-16 από βέβαιη συντριβή, ενώ η NASA κάνει λόγο για ένα σύστημα χάρις στο οποίο θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν δισεκατομμύρια δολάρια και να σωθούν εκατοντάδες ζωές.



Πηγή: tanea.gr
 

Newsroom

Όλες οι ειδήσεις

Διαβάζονται τώρα