Δημοσθένης Μαράκης

Απόψεις | 27.08.2014

Πριν αρκετά χρόνια, ο Δήμος και το Αστικό ΚΤΕΛ, τοποθέτησαν καλόγουστες και λειτουργικές στάσεις λεωφορείων, ευρωπαϊκών προδιαγραφών, με χώρους διαφήμισης και χάρτες που γνωστοποιούσαν στον επισκέπτη και μη, που βρίσκεται. Μετά από χρόνια αφέθηκαν στην τύχη τους, χωρίς την παραμικρή συντήρηση, καθαρισμό, βελτίωση. Δεν γνωρίζω αν βρίσκονται στην εποπτεία του Δήμου, του ΚΤΕΛ ή και των δύο.

του Δημοσθένη Μαράκη

 

-Τί φωτογραφία είναι αυτή, θείε;"
-Μια στάση λεωφορείου στο Dubai"
-Και πού είναι οι κολλημένες αφίσες και τα graffiti ;"

Η εικόνα τα λέει όλα. Το σχόλιο, επίσης.

Η δύναμη της συνήθειας, η δύναμη που διαμορφώνει την ψυχολογία μας, που αλλάζει το DNA μας, που αλλάζει τα θέλω μας, τις επιθυμίες μας, τις προσδοκίες που τρέφουμε για τον τόπο που ζούμε ή αυτόν που θέλουμε να μεγαλώσουν τα παιδιά μας.

Η δύναμη αυτή που υποσυνείδητα μας επιβάλει να θεωρούμε αυτήν την κακογουστιά φυσιολογική και περίπου αναπόφευκτη.

Η δύναμη της εικόνας να αποτυπώνεται στο μυαλό του καθενός και να διαφοροποιεί τον τρόπο ζωής μας.

Θεωρούμε, περίπου φυσιολογικό, να υπάρχουν παντού σκουπίδια, συνθήματα, αφίσες και οτιδήποτε μας πληγώνει αισθητικά, με άμεση επίπτωση στην δημιουργία αρνητικής ψυχολογίας.

Η όποια προσπάθεια καλαισθησίας πέφτει στο κενό, λόγω της ιδιοσυγκρασίας και του τρόπου ζωής των νεότερων γενεών.

Το παράδοξο είναι ότι στο παρελθόν υπήρχε ένας άτυπος διαγωνισμός – ανταγωνισμός για το ποιο σπίτι θα ήταν πιο τακτοποιημένο, φρεσκοβαμμένο, ποια γειτονιά θα μοσχοβολούσε περισσότερο αγιόκλημα, τριαντάφυλλο, γαρίφαλο από κάποια άλλη, ποια αυλή θα ήταν πιο πράσινη και φροντισμένη.

…… και φτάσαμε εδώ!

Τι φταίει; Δεν το εξετάζω!

Πώς θα επιστρέψουμε; Με υπομονή και επιμονή!

Πιστέψτε με, το αποτέλεσμα θα δικαιώσει τις προσδοκίες.

Εικόνες από άλλες χώρες, πόλεις που λατρεύουμε και ταυτόχρονα ζηλεύουμε, μπορεί να πάρουν τη θέση της κακογουστιάς. Χρειάζεται πειθαρχία. Χρειάζεται επιτήρηση!

Μπορεί να φανταστεί κανείς στάσεις λεωφορείων χωρίς συνθήματα, αφίσες, «ενοικιάζεται», «πωλείται»;   

Μπορείς να φανταστείς την εικόνα φίλε συνδημότη;

Μπορούμε να διανοηθούμε ακόμη, τι οικονομικά οφέλη, εκτός των πολιτιστικών, θα είχε η τοπική αυτοδιοίκηση από διαφημιστικές καμπάνιες στις κατειλημμένες από αφίσες στάσεις;

Ο αντίλογος είναι ότι η διαφημιστική δαπάνη έχει φτάσει στο ναδίρ λόγω της κρίσης!

Κι όμως, η τοπική αυτοδιοίκηση, οι Δήμοι, θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν αυτούς τους χώρους για να διαφημίσουν εκδηλώσεις, να περάσουν μηνύματα όπως ανακύκλωσης, μείωσης κατανάλωσης ενέργειας και νερού, θεμάτων προστασίας περιβάλλοντος, θεμάτων ΑΜΕΑ, διατροφής, θεμάτων προστασίας ζώων, ή να διαφημίσουν κάτι νέο εντός των γεωγραφικών ορίων των Δήμων, Πολιτιστικές εκδηλώσεις, που κατά δεκάδες διοργανώνονται ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες, μουσείων, εκθέσεων και τόσων άλλων.

Σήμερα προτιμούμε να δεχόμαστε αυτή την κατάσταση, παρά να ψάξουμε λύσεις.

Οι λύσεις – παρεμβάσεις, «δεν πουλάνε», γιατί χρειάζονται χρόνο, υπομονή και επιμονή (!) για να δει τα αποτελέσματα ο δημότης.

Αποτελέσματα που ήδη απολαμβάνει ο δημότης της Ρόδου, όπου σε αντίστοιχο πρόγραμμα ο Δήμος Ροδίων, διαφημίζοντας τα ευεργετικά αποτελέσματα πέρασε το μήνυμα. Ο ίδιος δημότης απολαμβάνει καθαρό και πολιτισμένο περιβάλλον (με άμεσο αντίκτυπο στον τουρισμό του νησιού και την τοπική οικονομία) και ταυτόχρονα λήψη κοινωνικών μηνυμάτων που απέτρεψαν τους βανδαλισμούς και λειτούργησαν προς όφελος της κοινωνίας. Με ένα σμπάρο, δυο τρυγόνια!

Πριν αρκετά χρόνια, ο Δήμος και το Αστικό ΚΤΕΛ, τοποθέτησαν καλόγουστες και λειτουργικές στάσεις λεωφορείων, ευρωπαϊκών προδιαγραφών, με χώρους διαφήμισης και χάρτες που γνωστοποιούσαν στον επισκέπτη και μη, που βρίσκεται.

Μετά από χρόνια αφέθηκαν στην τύχη τους, χωρίς την παραμικρή συντήρηση, καθαρισμό, βελτίωση. Δεν γνωρίζω αν βρίσκονται στην εποπτεία του Δήμου, του ΚΤΕΛ ή και των δύο.

Αν οι παραπάνω αδυνατούν να παρέμβουν για την στοιχειώδη συντήρηση και τον καθαρισμό τους, μπορούν (ίσως) τα καταστήματα που οι στάσεις βρίσκονται εμπρός των.

(Ίσως) με μικρή ανταπόδοση επί των δημοτικών τελών.

Ζωντανό το παράδειγμα γνωστού καφέ στην περιοχή του Γιόφυρου.

Τρόποι υπάρχουν, αρκεί να θέλουμε να τους δούμε!!!

 -Τί φωτογραφία είναι αυτή, θείε;"
-Μια στάση στο Dubai"
-Και πού είναι οι κολλημένες αφίσες και τα graffiti ;"

Πραγματικός διάλογος. Οι αποστομωτικές ερωτήσεις από κορίτσι 12 ετών.

Τα σχόλια δικά σας.

Η συνήθεια σαν εικόνα και η εικόνα της συνήθειας. Τι είναι χειρότερο;

Newsroom

Όλες οι ειδήσεις

Διαβάζονται τώρα