Υγεία | 26.12.2015

Αντίθετα με τη δημοφιλή πεποίθηση, μεγάλες-δόσεις βιταμίνης C δεν αποτελούν τον καλύτερο τρόπο απαλλαγής από το κρυολόγημα.

Αντίθετα με τη δημοφιλή πεποίθηση, μεγάλες-δόσεις βιταμίνης C δεν αποτελούν τον καλύτερο τρόπο απαλλαγής από το κρυολόγημα. Ενώ λοιπόν, τα συμπληρώματα βιταμίνης C μπορούν να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό σύστημα σε μερικούς ανθρώπους, σε άλλους πάλι δεν λειτουργούν αποτελεσματικά και γρήγορα για να ξεπεράσουν το κρυολόγημα.

Σύμφωνα με μια μελέτη στην οποία συμμετείχαν πάνω από 11.000 ενήλικες, τα συμπληρώματα βιταμίνης C στους περισσότερους ενήλικες δεν μειώνουν τη συχνότητα εμφάνισης κρυολογήματος ή λοιμώξεων του αναπνευστικού.

Ωστόσο, για τους ανθρώπους που κατακλύζονται από έντονο στρες, ή που δεν καταναλώνουν επαρκή ποσότητα φρούτων και λαχανικών, τα συμπληρώματα φαίνεται να προσφέρουν κάποια προστατευτικά οφέλη και ταυτόχρονα να μειώνουν τον κίνδυνο κρυολογήματος.

Δεδομένου, λοιπόν, ότι τα κρυολογήματα προκαλούνται από ιούς, τα αντιβιοτικά, τα οποία καταπολεμούν τα βακτήρια, δεν θα βοηθήσουν.

Αντ “αυτού, ορισμένες φυσικές θεραπείες θα μειώσουν την διάρκεια ή τη σοβαρότητα του κρυολογήματος και της γρίπης:

1. Ο ψευδάργυρος

Ο ψευδάργυρος είναι ένα βασικό μεταλλικό στοιχείο που παίζει σημαντικό ρόλο στην ανοσία. Ειδικότερα, εκείνοι που αποφεύγουν το κρέας μπορεί να βρίσκονται σε κίνδυνο λόγω της έλλειψης  ψευδαργύρου. Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη (ΕΑΚ) είναι 15 mg / ημέρα.

Μελέτες δείχνουν ότι η επαρκής κατανάλωση ψευδαργύρου, όχι μόνο εμποδίζει την έναρξη κρυολογήματος και γρίπης, αλλά επίσης, μειώνει τη διάρκεια του κρυολογήματος. Ο ψευδάργυρος πιστεύεται ότι είναι η πιο αποτελεσματική θεραπεία κατά του κοινού κρυολογήματος.

Μερικά τρόφιμα που περιέχουν ψευδάργυρο είναι τα στρείδια, τα καβούρια, οι σπόροι κολοκύθας, το σουσάμι, οι ηλιόσποροι, τα κουκουνάρια, τα κάσιους, τα μαύρα φασόλια, τα μανιτάρια κλπ.

2. Τζίντζερ

Μελέτες έχουν δείξει ότι το φρέσκο ​​τζίντζερ καταπολεμά αποτελεσματικά τους ιούς του αναπνευστικού συστήματος. Προσοχή, όμως, διότι δεν βρέθηκαν τα ίδια αποτελέσματα στο τζίντζερ σε μορφή σκόνης, οπότε η χρήση φρέσκου τζίντζερ στο μαγείρεμα ή στο τσάι είναι απαραίτητη.

Αν ψάχνετε έναν καλό τρόπο ώστε να ενισχύσετε την πρόσληψη θρεπτικών ουσιών αυτό το χειμώνα, δοκιμάστε να φτιάξετε smoothies με τζίντζερ. Μπορείτε επίσης να ετοιμάσετε ένα απλό τσάι και να ρίξετε λίγο φρέσκο ​​τζίντζερ (αφήστε το για 10 περίπου λεπτά).

post4life

Newsroom

Όλες οι ειδήσεις

Διαβάζονται τώρα