Υγεία | 26.03.2016

Όλοι οι άνθρωποι κάνουν σε κάποια στιγμή αρνητικές σκέψεις ή εκτιμούν αρνητικά μία κατάσταση. Ωστόσο, οι περισσότεροι μπορούν να σταματήσουν τις αρνητικές σκέψεις τους πριν τους πάρει η κατρακύλα και αρχίσουν να αγχώνονται, να ζορίζονται και να στεναχωριούνται.

Γράφει για το www.boro.gr η Δρ Λίζα Βάρβογλη, η Δρ Λίζα Βάρβογλη, Ph.D. Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια, Νευροψυχολόγος (greekpsychologypages.blogspot.gr)

Για πολλούς ανθρώπους οι αρνητικές σκέψεις έχουν γίνει τόσο πολύ αναπόσπαστο κομμάτι της σκέψης τους, που τις κάνουν αυτόματα, χωρίς καν να το συνειδητοποιούν.  Το καταλαβαίνουν όμως όταν αρχίζουν να υποφέρουν, επειδή οι αρνητικές σκέψεις είναι καταστροφικές, περιοριστικές και δε βοηθάνε τον άνθρωπο στο να προετοιμαστεί ή να αντιμετωπίσει καλύτερα μία δύσκολη κατάσταση. 
Η διαφορά των αρνητικών από τις ρεαλιστικές σκέψεις είναι η εξής: στις ρεαλιστικές σκέψεις βλέπει κανείς τις δυσκολίες και τα προβλήματα και οργανώνει ένα πλάνο αντιμετώπισής τους, νιώθοντας ικανός να διαχειριστεί τα δύσκολα.  Δεν τα βλέπει δηλαδή όλα θετικά και ρόδινα, γιατί αυτό θα ήταν λάθος.  Αντίθετα, ο άνθρωπος που κάνει αρνητικές σκέψεις τα βλέπει όλα μαύρα και άραχνα, καταστροφολογεί, βλέπει μόνο προβλήματα και όχι λύσεις, δεν κάνει ρεαλιστική εκτίμηση των καταστάσεων και αισθάνεται αδυναμία ή ανικανότητα να διαχειριστεί τη ζωή του.
 
Μπορεί κανείς να σταματήσει τις αυτόματες αρνητικές σκέψεις;  Ναι! Να πώς!

Αποδέξου ότι έχεις παγιδευτεί στον φαύλο κύκλο των αρνητικών σκέψεων σου.
Αποφάσισε να σταματήσεις τον φαύλο κύκλο χρησιμοποιώντας άλλες δηλώσεις τύπου ‘στοπ’.
Βρες να κάνεις κάτι που τραβάει την προσοχή σου από τις παλιές, αρνητικές σκέψεις.
Επικέντρωσε την προσοχή σου σε κάτι διαφορετικό, πέρα από παλιές, αρνητικές σκέψεις.

Newsroom

Όλες οι ειδήσεις

Διαβάζονται τώρα