Κρήτη | 29.02.2016

Σκληρή κόντρα στη βουλή για το δρόμο που...δεν τελειώνει, αλλά κατά τον υπουργό "θα τελειώσει πριν τον Μάρτιο του 2019" αλλιώς θα επιστρέψουμε και τα χρήματα στην ΕΕ.

Βγήκαν..."μαχαίρια" το βράδυ της Δευτέρας στη Βουλή για το δρόμο της Μεσαράς!

Μετά από νέα επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ κ.Αυγενάκη ο υπουργός Υποδομών κ.Σπίρτζης απάντησε σε υψηλούς τόνους λέγοντας πως το ότι δεν τέλειωσε ο δρόμος με τις δύο εργολαβίες οφείλεται στους χειρισμούς των προηγούμενων κυβερνήσεων!

Ο υπουργός είπε ότι τα χρήματα έχουν εξασφαλιστεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και πως εάν τελειώσει μέχρι το Μάρτιο του 2019 «δεν υπάρχει κίνδυνος να επιστραφούν τα χρήματα στην ΕΕ»!

Ο κ.Αυγενάκης αμφισβήτησε τα λόγια του υπουργού ζητώντας να μάθει ποιος είναι…ο κωδικός του έργου και τον χαρακτήρισε «ψεύτη και επικίνδυνο»! Μάλιστα τον ρώτησε πως αμφισβητεί τον κ.Χρυσοχοϊδη που ως…Πασόκος ήταν συμβουλός του!

«Καταλαβαίνω ότι πονάει τον κ.Αυγενάκη γιατί το δρόμο θα τον κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ. Τα περί ανικανότητας τα επιστρέφω γιατί θέλει ανικανότητα να κάνεις δυο εργολαβίες και να μην τελειώνει ο δρόμος!» είπε ο υπουργός και υποστήριξε και πως θα γίνει κι αυτός ο δρόμος , ο ΒΟΑΚ και το αεροδρόμιο Καστελλίου. Τόνισε δε ότι ήταν πρόεδρος του ΤΕΕ κι όχι σύμβουλος κανενός υπουργού!

«Μοιράζατε φρούδες ελπίδες και στους πολίτες τους Ηρακλείου κατά την επίσκεψη τη δική σας στο Ηράκλειο τον Δεκέμβριο του 2015, όπου λέγατε ότι το πρόβλημα θα λυθεί εντός της επόμενης εβδομάδας και ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με το έργο Ηράκλειο-Μεσαρά και τσάμπα ανησυχεί ο Αυγενάκης, που μονίμως κάνει ερωτήσεις, γιατί είναι το μόνο που βρήκατε στο Υπουργείο σας, για να σας διαψεύσει δυστυχώς η αρμόδια Επίτροπος Περιφερειακής Ανάπτυξης, η κυρία Κρέτσου, η οποία δεν άφησε κανένα περιθώριο, λέγοντας πώς για όσα έργα δεν τελείωσαν και χρειάζεται χρηματοδότηση μετά το τέλος του 2015, θα πρέπει να βρεθούν εθνικοί πόροι. Και φυσικά μέχρι σήμερα, που μιλάμε, δεν έχει γίνει καμία κίνηση για το έργο ή αν έχει γίνει, καλό είναι να μας ενημερώσετε.” Είπε ο βουλευτής στην πρωτολογία του.

Η αντίδραση του υπουργού

Έντονη ήταν η απάντησή του κ.Σπίρτζη:

“…είναι η πολλοστή φορά, που απαντώ για το συγκεκριμένο έργο –έχω απαντήσει και σε άλλους Βουλευτές από την Κρήτη- αλλά κατά τη προσφιλή μέθοδο των Βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας απαλείφονται πράξεις, ενέργειες και γεγονότα ευθύνης των προηγούμενων κυβερνήσεων, για να δημιουργηθεί η ψευδής εντύπωση, όπως γίνεται και σε όλα τα υπόλοιπα, ότι εδώ και ένα χρόνο δεν έχει προχωρήσει η Κυβέρνηση τίποτα και δεν έχει προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για το συγκεκριμένο έργο. Δηλαδή, προσπαθούν να καλύψουν τις φοβερές ευθύνες, που έχουν για τα συγκεκριμένα έργα, των προηγούμενων κυβερνήσεων για μια ακόμη φορά. Εμείς –αλλά και εγώ που δεν κατάγομαι από την Κρήτη- αγαπάμε και τον τόπο και τους ανθρώπους της, γι’ αυτό και θα κάνουμε ότι δεν έκαναν τόσα χρόνια οι προηγούμενες κυβερνήσεις.”

Ο κ.Σπίρτζης ανέλυσε τα όσα έγιναν με τις δύο εργολαβίες, τις αστοχίες που έγιναν, την εμπλοκή του έργου και πως ο ίδιος όταν παρέλαβε ουσιαστικά το ξεκόλλησε.

“Αυτό τώρα που κρύβετε και που εμείς το ανακαλύψαμε με μία συνέντευξη -γιατί δεν έχει κοινοποιηθεί ποτέ στο Υπουργείο- που έδωσε ο αρμόδιος Προϊστάμενος του ΟΑΚ -γιατί αυτά τα έργα μεταφέρθηκαν κιόλας στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης- είναι μία έκθεση του 2013 της Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Ελέγχων. Τι λέει για το συγκεκριμένο έργο, κύριε Πρόεδρε; Λέει: «Εύρημα 2: Μη τήρηση των κριτηρίων ωριμότητας των μελετών κατά την ένταξη της πράξης που είναι και ουσιαστικό εύρημα».

Παραδέχεται, λοιπόν, η ΕΔΕΛ στη σελίδα 9, στη σελίδα 10, στη σελίδα 11 ότι τα συγκεκριμένα έργα είχαν γίνει χωρίς ώριμες μελέτες. Μπαίνει θέμα ωριμότητας των έργων. Για αυτό και τα έργα είναι στην κατάσταση που είναι. Και δεν έφτασαν οι δύο εργολαβίες, αλλά θέλουμε και τρίτη «σκούπα».

Βρήκαμε, επίσης, μία έγκριση διάθεσης ποσού 47.000.000 ευρώ. Αυτό έχει γίνει από τον κ. Χρυσοχοΐδη. Κι εδώ απορούμε πώς θα τα βρίσκαμε αυτά τα λεφτά από την προηγούμενη Κυβέρνηση, διότι δεν είχαν γραφτεί πουθενά, κύριε Αυγενάκη, που λέτε πως είχατε προγραμματίσει το έργο. Στο τέλος έχουμε να δούμε ότι το έργο είχε χρόνο περαίωσης τριάντα μήνες. Αν, δηλαδή, κάποιος Υπουργός «Χουντίνι» με μαγικό ραβδάκι υπέγραφε σύμβαση και ξεπερνούσε παράνομα όλες τις γραφειοκρατικές διαδικασίες στις αρχές του 2015 πάλι, το έργο δεν θα ολοκληρωνόταν το Μάρτη του 2017 και άρα δεν θα χρηματοδοτούνταν από το ΕΣΠΑ σε αυτήν την προγραμματική περίοδο. “

Και τόνισε: “δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, για να τιναχθεί αυτό το έργο στον αέρα, γιατί το έχουμε εντάξει, αν δείτε τους πίνακες, στο ΠΔΕ. Έχουμε βάλει τα απαραίτητα χρήματα για τα επόμενα χρόνια, για να χρηματοδοτηθεί. “

 

Εντονη αντίδραση Αυγενάκη

Σε επίσης σκληρούς τόνους απάντησε ο κ.Αυγενάκης

Η εικόνα αυτή είναι τουλάχιστον ντροπιαστική για το Kοινοβούλιο, κύριε Σπίρτζη, όταν δεν μπορείτε ούτε καν τους τίτλους των εγγράφων να διαβάσετε, που μόλις πήρατε στα χέρια σας. Τόσο ενδιαφέρον έχετε δείξει γι’ αυτό το έργο. Τόσο πολύ έχετε ασχοληθεί για ένα τόσο σημαντικό έργο. Ψεύδεστε. Και μάλιστα, ψεύδεστε για πολλοστή φορά προσπαθώντας να καλύψετε την ανικανότητά σας.

Ανακαλύψατε για άλλη μια φορά διώκτες και επικριτές των έργων σας και δεν απαντήσατε απολύτως τίποτα σε αυτά που σας ρώτησα.

Και κάτι τελευταίο. Είναι ανήθικο από μέρους, κύριε Σπίρτζη, να αναφέρεστε στον κ. Χρυσοχοΐδη. Δεν τον υπερασπίζομαι, αλλά εσείς ως πρώην Πασόκος ήσασταν συνεργάτης του και σήμερα ανακαλύπτετε –τάχαμου- έγγραφα και ανικανότητα και αναποτελεσματικότητα στο έργο του κ. Χρυσοχοΐδη. Ντροπή!

Δεν μας λέτε πού θα βρεθούν τα χρήματα, για να υλοποιηθεί το έργο του δρόμου Ηράκλειο-Μεσσαρά, παρά μόνο μας λέτε ότι τα έχετε εξασφαλίσει και τα επόμενα χρόνια… Ποια χρόνια; Ποιο έργο; Ποιον κωδικό; Απαντήστε ευθέως και όχι γενικόλογα και αοριστολογίες.

Κουτόχορτο δεν τρώει κανένας στην Κρήτη και βεβαίως, εσείς μπορεί να επικαλείστε μονίμως την αγάπη σας για τον τόπο αυτό, αλλά ο τόπος αυτός αντιλαμβάνεται και το έχουν νιώσει πολλοί συνάδελφοί σας πλέον, ακόμη κι αυτοί που εκλέγονται στην Κρήτη, ότι η εξαπάτηση έχει φτάσει στο μεδούλι, έχει φτάσει στο κόκκινο. Τέρμα πια. Ως εδώ!”

Από την πλευρά του ο κ.Σπίρτζης απάντησε ότι έχουν δεσμευθεί 21,5 εκατομμύρια για το 2016 για το έργο και πρόσθεσε: Το έργο θα ολοκληρωθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, γιατί το έχουμε υποσχεθεί στους Κρητικούς και στον λαό της Κρήτης ως Κυβέρνηση και ως ΣΥΡΙΖΑ.

Το ξέρω ότι αυτό δυσαρεστεί τη Νέα Δημοκρατία και όχι μόνο. Ξέρουμε ότι υπάρχει πρόβλημα με το πώς προχωράνε τα έργα υποδομής και την αποτελεσματικότητα που έχουμε δείξει. Ξέρουμε ότι βρήκαμε κολλημένους όλους τους αυτοκινητόδρομους και ξεκόλλησαν. Ξέρουμε ότι αναθεωρήσαμε τον Μορέα με εκατοντάδες εκατομμύρια λιγότερα απ’ ό,τι είχαν κανονίσει οι δικές σας κυβερνήσεις. Ξέρουμε ότι ξεκολλήσαμε το μετρό, όταν λέγατε ότι αυτό δεν πρόκειται να ξεκολλήσει ποτέ και προχωρήσαμε.

Να ξέρετε, κύριε Αυγενάκη, ότι και το συγκεκριμένο έργο και ο ΒΟΑΚ και άλλα έργα υποδομής στην Κρήτη θα γίνουν απ’ αυτήν την Κυβέρνηση και δεν θα γίνουν, όπως τα κάνατε εσείς. Θα γίνουν κανονικά. Δεν θα έχουμε καθυστερήσεις. Έτσι λέγατε για το αεροδρόμιο στο Καστέλι και τελειώνει ο διαγωνισμός σε λίγο. Θα έχουμε μειοδότες.

Newsroom

Όλες οι ειδήσεις

Διαβάζονται τώρα